Браславські озера — два дні в Національному парку Білорусі

Як завжди, довго збирався з думками, аби написати невелику статтю про Браславські озера. Пройшов вже майже рік з того моменту, як я і мій друг Василь побували в Національному парку Білорусі «Браславські озера». Наш похід, або сплав — ще не визначився, пройшов відразу після походу по річці Узлянка, Нарочь, Вілія. Фотозвіт дивіться тут. Наступною точкою по маршруту були Браславські озера. Без відпочинку ми одразу ж вирушили на Браславы…

Після сплаву по Узлянке, річці Нарочь і річці Вілія, ми дісталися до міста Молодечно, де зняли квартиру подобово. Ціни я вам скажу тут не найнижчі. Незважаючи на те, що вже осінь, нам вдалося знайти варіант по-моєму за $20. І це тільки ночівля, і околиця міста. Добре, що господар квартири нас зустрів. Т. к. у нас рюкзаки. Самі б ми туди точно не дійшли, а на таксі їхати якось не дуже хотілося.

Залізничний вокзал у місті Молодечно, Білорусь.

В Молодечно ми поїли, зтерлися і лягли спати. Рано вранці, нас чекав дизель-поїзд на Глибоке, а там автобус до Браслава. Розклад дивимося в інтернеті на спеціалізованих сайтах. Добре що зараз вже не сезон, є вільні квитки.

Отже, ми в містечку Глибоке, що у Вітебській області. Залізничний вокзал тут знаходиться зовсім в іншому кінці міста від того, де знаходиться авто вокзал. Підключаємо інтернет, і без проблем знаходимо таксі, який везе нас за пару баксів на автовокзал. Чесно сказати, я навіть не думав, що в такому маленькому містечку все так оперативно і сучасно… Приємно, молодці.

На автовокзалі в містечку Глибоке, ми їмо (працює буфет і кафе) і чекаємо наш автобус, який йде в Литву через місто Браслав — те що потрібно саме для нас.

Відстань між Глибоким і Брасловом, по дорозі, 77 км. Півтори години-і ми на місці. Прибуваємо на автовокзал у місті Браслав. Блін, половина фотографій пофиксил, і видос теж не зберіг, тому буду викладати те, що є. Може якщо Василь скине, то заллю.

На автовокзалі ми вивантажуємося, дивимося розклад на вибуття через кілька днів до Мінська. Квитки заздалегідь не купуємо.

Прямо з автовокзалу відкривається ништяковый вид на озера. Думаємо може поставити човен прямо тут, але час вже післяобідній, дивимося маршрут і розуміємо, що навколо плисти нам дуже довго. Назва стоянки не пам’ятаю, Василь допомагайте, але знаходиться поруч з горою Маяк.

Браславські озера, Білорусь. По дорозі на місто Браслав.
Браславські озера. Вид з автовокзалу в місті Браслав.

Було прийнято рішення стартувати з озера Болойсо, що зовсім на іншій стороні міста. Дивимося по навігаторові — 3 км. Однак у нас човен, і два рюкзака — не потягнемо.

Поруч з вокзалом я побачив що стоїть таксі, підійшов і запитав, скільки буде коштувати проїхати 3 км, на що мені таксист відповів, що це буде коштувати від $5 в еквіваленті білоруським рублям. На що я запитав, а чого так дорого, адже насправді, навіть таксі в Мінську стільки не коштує. А тут за 3 км просять $5. Справою принципу. Вообщем невелика словесна перепалка, яка потім пішла і про яку я не буду більше писати. Скажу одне, водій даного авто повівся дуже некоректно по відношенню до туристів. На жаль, в Білорусі таке трапляється.

Книгу скарг даний водій відмовив надати. Звичайно, тут відразу можна викликати 102, міліцію, за законами Білорусі це адміністративне правопорушення. Але блін реально, не хотілося зв’язуватися.

Вообщем, іншого транспорту ми не знайшли. Подивився в інтернеті, пару телефонів обдзвонив, люди тупо відмовилися їхати на авто вокзал або називали такі ж захмарні суми. Для міста з населенням до 10 тис. осіб, брати $5 за проїзд до 3 км вже як зовсім нескромно. Тим більше. що в Глибокому ми взагалі від вокзалу до вокзалу проїхали на таксі за скоромні $1.5.

Гаразд, пішли на принцип, вирушили пішки. Вирішили робити кожні 10 хвилин зупинки. Заодно і в магазин зайдемо.

Десь по дорозі, є зоопарк. Але блін стільки снаряги, що зараз не до нього. Пройшли хвилин 10, зупинились біля магазину. Зайшли, закупилися всім необхідним, і тупо підійшли на автостоянку, і просилися, щоб нас підкинули до озера. Як не дивно, ввічливий літня людина, без проблем погодився і підвіс нас у потрібний для висадки на воду місце. Велике спасибі йому.

Хвилин 40 у нас пішло на те, щоб накачати байдарку і поставити на воду. І ось, ми вже пливемо. Є спеціальні туристичні карти, де позначені стоянки на Браславських озерах. Запитуйте в книжкових магазинах. Правда, не скрізь вони є.

Вже вечір. Годин 17.00. Нам плисти приблизно годину. Як тільки випливли на середину озера, відчуття непередавані. Вечір, вітру немає. Кругом вода, природа, чисте повітря — краса. Вода в озерах дійсно чиста і прозора. Приблизно така ж, як і в озеро Нарочь.

Чим хороші подорожі такого плану ранньої осені? А все просто, тим, що на туристичних стоянках, навіть у вихідний день практично немає народу. Є вільні місця.

Стоянки в парках Білорусі платні. Але знову ж таки, зараз осінь, людей немає. Тому тут ми стояли пару днів абсолютно безкоштовно. Хоча вартість на компанію, тобто на одне місце ~$2 на добу. Не з людини, а мабуть з одного місця, типу альтанки. По ідеї, повинен хтось їздити, і виписувати путівку. Судячи по високій траві, сезон тут закінчився кілька тижнів тому.

Що ж стосується риболовлі, то вона тут платна. А підводне полювання, варто взагалі, як на мене, так захмарні гроші. Щось подібне $50 на вихідні. Ніби як-то так. Путівки беруться безпосередньо в місті Браслав.

Обов’язково, до початку риболовлі або підводного полювання. Є кілька пунктів продажу. Краще уточнити у місцевих або в інтернеті. Штрафи в Білорусі за ловлю риби в Національних парках типу Браславські озера просто божевільні. У всякому разі для мене.

Навколо озер, крім громадських стоянок, на яких є туалет, альтанки, і начебто все, є ще так звані VIP стоянки. Тут теж, своя окрема альтанка, туалет, дрова, і на деяких є ще похідна лазня. Коштують такі стоянки в кілька разів дорожче. Тут організовано щоденний підвіз дров. На деякі з них можна дістатися тільки по воді. Зрозуміло, в ціну включена доставка на такі стоянки.

Поруч з нами, було ще кілька компаній. Все дуже пристойні люди. Красиво, без пияцтва та іншого негативу. перший день, ми нікуди не ходили. Поїли і лягли спати.

На другий день, ми вирішили сходити на гору Маяк, яка була буквально пару кілометрів від нашої стоянки. Оскільки ми добиралися на стоянку по воді, ті, хто приїхав на машині кажуть, що іноді, з-за відсутності нормальних доріг, з під’їздом виникають труднощі. Хотілося б, щоб адміністрація парку ці питання вирішила, але мабуть поки не доля.

Гора Маяк на Браславських озерах

Ну сама гора, точніше не зовсім гора. Швидше за пагорб. Є оглядова площадка. З неї відкривається непоганий вид на Браславы.

Походили, подивилися, і повернулися назад у табір. Васисилий купувався, я походив по околицях. Тихесенько залишав спінінг. На жаль. нічого не зловив.

Далі, за програмою у нас був невеликий сплавик на крыничку, яка розташувалася на сусідній стоянці. Судячи по карті, по воді до неї хвилин 40. Накачали байдарку і вперед.

По березі дуже багато стоянок і приватних будинків. Ми зупинилися біля одного, і з дозволу господарів набрали з колодязя воду.

Джерело чи криниці знайшли не відразу. Виявляється, не всі знають, що тут таке є. Припаркували байдарку і запитали у людей, які були на стоянці. Виявляється, крыничка знаходиться трохи в глибину лісу.

Підсумок. В цілому, особисто як на мене, відпочинок на Браславських озерах сподобався. Не сподобалося тільки те, що незважаючи на те, що я громадянин Білорусі, я не можу зупиниться тут самостійно. Я повинен зупинятися тільки у відведених для цього місцях, і платити за це гроші.

Також мені трохи незрозуміло, як купити путівку на риболовлю. Її висока вартість. Напевно, простіше купити цю рибу, ніж платити за те, що я ще не зловив. І невідомо, спіймаю взагалі. тим більше, що тут рибу краще ловити з човна. Т. к. береги вкриті багатою рослинністю і влітку швидше мілководні.

Ну, а в іншому, в принципі, все добре. Дуже сподобалася погода, яка була в середині вересня. Сонечко і безвітряно, що для цієї пори, зі слів бувалих, крайня рідкість. Назад до Мінська ми доїхали разом з хлопцем, який приїхав на підводне полювання. Тут нам дуже пощастило.

P. S. Друзі, поділіться статтею в соціальних мережах за допомогою кнопок, які розташовані нижче. Т. о. ви допоможете розвитку проекту. Спасибі.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here